Friday 1 April 2011

Sejarah Mesin Terapi Elektrostatik

Berdasarkan kajian Franklin(1752) terdapat satu cara alternatif untuk mencegah dan merawat penyakit manusia dengan menggunakan kesan medan elektrik yang dipanggil voltan tinggi digital terapi atau lebih dikenali sebagai Terapi Elektrostatik Frankli.
               Franklin ialah salah seorang doktor pakar dari German yang terkenal dengan teori “ Sinaran Dari Langit Ke Bumi ” pada tahun1752. Teori beliau telah terbukti apabila Franklin melakukan kajiansemasa ribut petir dengan menaikkan layang-layang sutera dan menyimpan arus elektrik dan merawat pesakit Gout.
              Franklin juga menegaskan diantara ruang udara antara Bumi dan Langit terdapat medan elektrik semulajadi dengan voltan yang unik.
              Untuk membuktikan teorinya, Franklin mengubahsuai generator motor geseran buatan German untuk membina Generator medan elektrik terbaru. Beliau menguji keberkesanan mesin ini terhadap lelaki yang mempunyai masalah insomnia ( susah tidur ) rheumatism, neuralgia dan penyakit yang lain-lain dan keputusan yang sangat menakjubkan tidak dipercayai serta menyakinkan diperolehi. Terapi potensi tinggi ini telah dilancarkan sejak 20 dekad lalu. Negara Eropah, Amerika Syakirat, Jepun dan negara maju yang lain sedang melakukan penyelidikan memajukan teknologi Terapi Medan Elektrik voltan tinggi ini sejak 200 tahun dahulu. Dengan menyatupadukan kajian micro molekular biologi perubatan angkasa dan medan elektrik terhadap hubungan manusia dan alam semulajadi, kajian secara bersiri tentang produk teknologi tinggi perubatan telah bermula.
              Berdasarkan kajian Fok Lok & Topra 1864 , mereka mencipta mesin baru. Jim Baisite telah mengubahsuai kajian tersebut dan mencipta mesin potensi Terapi terkini pada tahun yang sama.Rawatan telah dilakukan dengan menggunakan “ Induction Motor ”untuk terapi pesakit.
              Pada tahun 1928, MD Toshiyuki seorang berbangsa Jepun, melihat Jurnal Perubatan German yang telah diterbitkan suatu masa dahulu dibawah kajian tentang medan voltan tinggi penyelidikan beliau menunjukkan hasil yang menakjubkan keatas pesakit batuk kering yang menjadi sihat setelah menjalani rawatan selama beberapa bulan.
            Penyelidikan beliau juga ditambah dengan bukti-bukti dan laporan yang telah terbukti setelah beberapa dekad penggunaan medan elektrik voltan tinggi untuk pesakit batuk kering telah digunakann secara meluas di German dan ianya lebih dikenali sebagi “ Ion elektrik Elektrok Sihat ” .
            eMan Therapy telah dimajukan oleh eMan sebagai salah satu daripada teknologi tinggi dan produk terbaru didalam e-Perubatan. Mesin ini adalah berdasarkan perubatan alam semula jadi, mikro elektronik moden, biologi moden, perubatan tradisional dan teknologi terkini. eMan Therapy juga mempunyai Hakcipta Intelek untuk penggunaan orang ramai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...